Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosił przetarg na zmianę rzędnej głębokości Kanału Portowego w Porcie Gdynia do 13,5 m poprzez roboty podczyszczeniowe. Prace będą miały 5 etapów ze względu na położenie.
Cała inwestycja ma zwiększyć bezpieczeństwo dużych statków wchodzących do portu. Roboty czerpalne w kanale portowym obejmują kolejno prace na główkach falochronu głównego, poprzez awanport, obrotnice nr 2 i 3 do nabrzeża zamykającego. Roboty zostaną zaczęte od kanału portowego pomiędzy nabrzeżami Helskim, Bułgarskim i Zamykającym. Urobek pozostały z prac wykonawca będzie musiał na klapowisku wskazanym przez Urząd Morski w Gdyni. Roboty podczyszczeniowe mogą zostać wykonane z tolerancją ujemną -30 cm. Łączna kubatura czerpania ma mieć ok. 1,6 mln m3 i powierzchnię 1,3 mln m2.
Zadanie w części podwodnej przewiduje poszerzenie w dnie o 14 m wejścia wewnętrznego, do rzędnej głębokości -13,5 m. Kolejną częścią robót będzie umocnienie dna na nabrzeżach Holenderskim, Belgijskim, Francuskim, Norweskim, Słowackim i Helskim. Łącznie dno zostanie umocnione na powierzchni ok. 47 tys. m2.
Port Gdynia przewiduje otwarcie ofert 10 sierpnia 2015 roku. Prace mają trwać od 24 sierpnia do 15 października br. Wartość projektu to ok. 90 mln zł z czego 51 mln zł zostanie sfinansowane przez UE.