Porty, logistyka

Ministerstwo Transportu Rosji wybrało system organizacyjno-prawny realizacji projektu rozwoju portu przeładowującego towary suche (czyli nie paliwa płynne) w porcie Tamań.

Na koncesjonariusza wykonania projektu wybrano spółką państwową RMP Tamań. To ona będzie pełnić rolę inżyniera inwestycji i podpisywać kontrakty budowy infrastruktury portowej, jak i jej wynajęcia.

Według założeń, pierwsze kontrakty z inwestorami i wykonawcami RMP Tamań podpisze latem tego roku. Przepisy zakładają, że w przypadku niewywiązania się prywatnego inwestora z umowy, wszelkie prawa przejmuje koncesjonariusz.

Całkowity koszt projektu rozwoju portu Tamań szacowany jest na 228 mld rubli. Z federalnego programu "Rozwój systemu komunikacji do 2030 r." wynika, że 76 mld rubli wyłoży budżet federalny, a 112,5 mld - inwestorzy prywatni. Pozostała część ma pochodzić z "ekstrabudżetowych" źródeł.

Zakończenie pierwszego etapu rozbudowy portu planowane jest na pierwszy kwartał 2019 roku. W dotychczasowych informacjach nie podano podstawowych parametrów i zdolności przeładunkowych.

Rozbudowę tego portu można oceniać z punktu widzenia potrzeb rozwoju obrotów handlowych na południu Rosji i tak jest to przedstawiane oficjalnie. Ale plan ten ma niewątpliwie związek z wydarzeniami politycznymi w tamtym regionie, tj. zawładnięciem przez Rosję Krymu i szukaniem alternatyw dla głównych portów Ukrainy, przez które do niedawna prowadził tranzyt towarów rosyjskich.

W rejonie tym Rosja ma obecnie tylko jeden pełnomorski port - w Noworysyjsku, ale obsługujący głównie przeładunki paliw płynnych.

Przypomnijmy, że innym elementem tworzenia faktów dokonanych jest plan budowy mostu nad Cieśniną Kerczeńską. Ma on połączyć Rosję z Krymem. 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0571 4.1391
EUR 4.2894 4.376
CHF 4.5988 4.6918
GBP 5.1274 5.231

Newsletter