W Hongkongu, w porcie jednej z jej dzielnic Tsing Kwai, zbudowany zostanie nowy terminal kontenerowy, który będzie zdolny przyjmować statki o pojemności 19 tys. TEU.
Oznacza to, że sprosta on prawdopodobnemu popytowi w przyszłości (za ok. 5-7 lat), kiedy być może zaczną wchodzić do użytku tej klasy kontenerowce.
Obecnie pierwsze cztery największe z nich, o pojemności 18 tys., dopiero od połowy ub.r. są użytkowane przez duńskiego armatora Maersk Line.
Nowy terminal powstanie na terenach przylegających do terminala 8 West spółki ACT (Asia Container Terminals Holdings). Terminal ten ma dwa nabrzeża o długości 740 m, basen głębokości 15,5 metra i łączną powierzchnię 29 ha.
Przylega on do terminala COSCO-HIT, którego nabrzeże ma długość 1,4 km i stwarza warunki nie tylko do zwiększenia możliwości przeładunku portu Tsing Kwai, ale i budowy terminala, zdolnego przyjmować superkontenerowce przyszłości.
Akcje w ACT kupiły spółki: COSCO (armator kontenerowy) i multibranżowa grupa China Shipping Terminal Development Company (CSTD).
Ze strony ACT, inwestorem będzie spółka zależna HPH Trust, która zadeklarowała wydanie na realizację zadania ponad 200 mln USD.
