Porty, logistyka
Największym polskim portem handlowym od ubiegłego roku jest Hamburg - informuje "Wprost". W 2008 roku w niemieckim porcie odprawiono 616 tysięcy polskich kontenerów. W tym samym okresie w Gdyni przeładowano 611 tysięcy kontenerów.

Polscy importerzy rezygnują z usług polskich portów, ponieważ procedury polskich celników i służb weterynaryjnych trwają o wiele dłużej niż w Hamburgu czy innych portach niemieckich.

Odprawa importowanego auta w Niemczech trwa trzy godziny, a w Polsce trzy tygodnie. Zdaniem tygodnika "Wprost", działania polskich służb celnych i weterynaryjnych powodują, że importerzy przenoszą odprawy z polskich portów do Niemiec, na czym traci polski Skarb Państwa. W Niemczech agencje celne zatrudniają polskojęzycznych pracowników, ponieważ mają tyle zleceń, iż nie są w stanie ich przerobić. W ubiegłym roku w szczecińskim porcie przeładunki kontenerów spadły o 13 procent.


Wprost, Grzegorz Gibas
{jathumbnail off}
1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter