sprzedaż lodołamacz "ŚWISTAK"
Treść ogłoszenia
Lodołamacz „ŚWISTAK”
1. Bandera: polska
Port macierzysty: Szczecin
Nr rejestracyjny: SZ-01-021
Jedn. Europejski nr id.: 25100121
Nr rejestru PRS: 2000006
Rodzaj statku: lodołamacz
Właściciel: PGW Wody Polskie, RZGW w Szczecinie
Budowana w stoczni: Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni
Rok budowy: 1969
Symbol budowy: L-400/2
Klasyfikator: PRS
Symbol klasy: * sKM 2 ld
Wymiary L x B x H : 28,06 x 7,06 x 2,40 m
Moc SG: 300 kW
Świadectwo klasy ważne do: 2025-03-09
Unijne świadectwo zdolności żeglugowej ważne do:2025-03-09
2.Opis techniczny.
Lodołamacz zaprojektowany i przeznaczony do walki z zalodzeniem rzek i akwenów. Od
rozpoczęcia budowy i przez cały okres eksploatacji podlegał nadzorowi Polskiego Rejestru Statków.
Do dnia 2025-03-09 formalnie lodołamacz spełnia wymagania Urzędu Żeglugi Śródlądowej na
zgodność z wymaganiami UE.
Lodołamacz został zaprojektowany i przeznaczony do walki z zalodzeniem rzek i akwenów jako
lodołamacz liniowy. Od rozpoczęcia budowy do ostatniego odnowienia klasy, przez cały okres
eksploatacji podlegał nadzorowi Polskiego Rejestru Statków. W UŻŚ zarejestrowany jest jako
lodołamacz liniowy.
Kadłub zbudowany zgodnie z przepisami PRS (1969) dla lodołamaczy i holowników
śródlądowych. Stal gatunku A i (B) z atestem PRS. Część dziobowa z usztywnieniami owręża
prostopadłymi do PS. Część burt z odbojnicami. Dno otwarte poza rejonem zbiorników. Pokład
podparty konstrukcyjnie, związany węzłówkami z wręgami dla zapewnienia wymaganej sztywności.
Konstrukcja pokładu w rejonie haka holowniczego, windy holowniczej, windy kotwicznej i pachołów
odpowiednio wzmocniona. Konstrukcyjne wzniosy pokładu w kierunku rufy i dziobu. Na rufie za śrubą
napędową ostroga lodowa.
Napęd główny z wałem śrubowym i śrubą stałą w systemie bezpośrednio-nawrotnym;
uruchamiany sprężonym powietrzem. Silnik główny produkcji VEB SKL-Magdeburg DDR typ:
8NVD36-1U bez doładowania.
Zespół prądotwórczy na paliwo Diesla o temperaturze zapłonu powyżej 60oC.
Urządzenie sterowe
Wciągarka kotwiczna ręczna na dziobie
Górna część nadbudówki opuszczana hydraulicznie; maszt nawigacyjny składany.
Cena wywoławcza – 344 000,0 zł
link do strony przetargu sprzedaży lodołamaczy:
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r21467,Sprzedaz-zbednych-skladnikow-rzeczowych-majatku-ruchomego-lodolamacz-Ogar-lodola.html
1. Bandera: polska
Port macierzysty: Szczecin
Nr rejestracyjny: SZ-01-021
Jedn. Europejski nr id.: 25100121
Nr rejestru PRS: 2000006
Rodzaj statku: lodołamacz
Właściciel: PGW Wody Polskie, RZGW w Szczecinie
Budowana w stoczni: Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni
Rok budowy: 1969
Symbol budowy: L-400/2
Klasyfikator: PRS
Symbol klasy: * sKM 2 ld
Wymiary L x B x H : 28,06 x 7,06 x 2,40 m
Moc SG: 300 kW
Świadectwo klasy ważne do: 2025-03-09
Unijne świadectwo zdolności żeglugowej ważne do:2025-03-09
2.Opis techniczny.
Lodołamacz zaprojektowany i przeznaczony do walki z zalodzeniem rzek i akwenów. Od
rozpoczęcia budowy i przez cały okres eksploatacji podlegał nadzorowi Polskiego Rejestru Statków.
Do dnia 2025-03-09 formalnie lodołamacz spełnia wymagania Urzędu Żeglugi Śródlądowej na
zgodność z wymaganiami UE.
Lodołamacz został zaprojektowany i przeznaczony do walki z zalodzeniem rzek i akwenów jako
lodołamacz liniowy. Od rozpoczęcia budowy do ostatniego odnowienia klasy, przez cały okres
eksploatacji podlegał nadzorowi Polskiego Rejestru Statków. W UŻŚ zarejestrowany jest jako
lodołamacz liniowy.
Kadłub zbudowany zgodnie z przepisami PRS (1969) dla lodołamaczy i holowników
śródlądowych. Stal gatunku A i (B) z atestem PRS. Część dziobowa z usztywnieniami owręża
prostopadłymi do PS. Część burt z odbojnicami. Dno otwarte poza rejonem zbiorników. Pokład
podparty konstrukcyjnie, związany węzłówkami z wręgami dla zapewnienia wymaganej sztywności.
Konstrukcja pokładu w rejonie haka holowniczego, windy holowniczej, windy kotwicznej i pachołów
odpowiednio wzmocniona. Konstrukcyjne wzniosy pokładu w kierunku rufy i dziobu. Na rufie za śrubą
napędową ostroga lodowa.
Napęd główny z wałem śrubowym i śrubą stałą w systemie bezpośrednio-nawrotnym;
uruchamiany sprężonym powietrzem. Silnik główny produkcji VEB SKL-Magdeburg DDR typ:
8NVD36-1U bez doładowania.
Zespół prądotwórczy na paliwo Diesla o temperaturze zapłonu powyżej 60oC.
Urządzenie sterowe
Wciągarka kotwiczna ręczna na dziobie
Górna część nadbudówki opuszczana hydraulicznie; maszt nawigacyjny składany.
Cena wywoławcza – 344 000,0 zł
link do strony przetargu sprzedaży lodołamaczy:
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r21467,Sprzedaz-zbednych-skladnikow-rzeczowych-majatku-ruchomego-lodolamacz-Ogar-lodola.html