Offshore

Holenderski armator Jumbo zakończył właśnie część transportową w ramach kontraktu zawierającego transport i instalację morskiej farmy wiatrowej Yunlin zlokalizowanej około 8 km od wybrzeża powiatu Yunlin w Cieśninie Tajwańskiej na zachodnim wybrzeżu Tajwanu. To największe jak dotąd zlecenie w historii firmy.

Do transportu 40 monopali, 120 sekcji monopali i 40 sekcji łącznikowych (TP) ze stoczni w Holandii i Niemczech na Tajwan zaangażowano flotę ciężarowców konwencjonalnych tego samego armatora.

Oprócz transportu komponentów z punktu A do punktu B, rolą Jumbo było kompleksowe zarządzanie projektem w wielu jego krytycznych aspektach. Obejmowało to inżynierię, projektowanie i zarządzanie produkcją elementów nośnych i mocujących, a także zaopatrzenie w dodatkowy sprzęt.

Pod względem logistycznym morska farma wiatrowa Yunlin jest dużym projektem; transport komponentów wymagał nie mniej niż 21 rejsów międzykontynentalnych.

Nasza dbałość o szczegóły na wczesnych etapach kontraktu umożliwiła sprawny przebieg realizacji transportu. Z dużym wyprzedzeniem zidentyfikowaliśmy potencjalne wąskie gardła w logistyce portowej na Tajwanie i zajęliśmy się nimi, aby chronić naszego klienta - mówi Boudewijn van der Garden, dyrektor handlowy Jumbo. - Co więcej, pomogliśmy w bezpośrednim cumowaniu w zakładzie produkcyjnym w Niemczech, co pozwoliło zaoszczędzić wiele czasu. Wykorzystywaliśmy ponownie łoża i inne mocowania na statku, co z kolei oznaczało oszczędność pieniędzy.

Jak czytamy w komunikacie prasowym Jumbo, firma włożyła wiele pracy w znalezienie rozwiązań problemów, które pojawiły się nie tylko na etapie planowania, ale nawet w fazie realizacji. W czasie, gdy trwał transport, zdobywano nową wiedzę, projekt konstrukcji nośnych wciąż podlegał zmianom, a inżynierowie i kierownicy projektu z Jumbo musieli bardzo szybko wdrażać nowe koncepcje.

Transport morskich konstrukcji wiatrowych został już zakończony. Wyniki logistyczne w projekcie Yunlin nie pozostały niezauważone na rynku. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie firmy - kilku wykonawców EPCI (Engineering, Procurement, Construction and Installation) działających na rynku instalacji morskich farm wiatrowych skontaktowało się z Jumbo celem nawiązania współpracy.

Warto dodać, że w 2018 roku kontrakt na wykonanie prac inżynieryjnych, zaopatrzeniowych, instalacyjnych i uruchomieniowych (EPIC) związanych z systemem kabli w ramach projektu Yunlin podpisała także firma Seaway 7.

System kabli podmorskich jest instalowany przy użyciu m.in. statku do układania kabli Seaway Aimery (ex Siem Aimery), zbudowanego w 2016 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy Remontowa Holding. Kablowiec, będący jednym z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych technicznie statków zbudowanych w Polsce w ciągu ostatniej dekady, wcześniej pracował już przy budowie morskich farm wiatrowych w Europie.

AL, rel (Jumbo Maritime)

Fot.: mat. pras. Jumbo Maritime

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter