Artykuły

Przekop Mierzei Wiślanej należy odłożyć o dwa, trzy lata, a pieniądze na tę inwestycję przekazać m.in. na służbę zdrowia - ocenił we wtorek kandydat KO na prezydenta Rafał Trzaskowski. Dodał, że dla polskiej gospodarki lepsze od przekopu są inwestycje infrastrukturalne.

Kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta Polski, prezydent Warszawy był pytany w Radiu Zet, czy sprzeciwia się przekopowi Mierzei Wiślanej.

Rozmawiając z ludźmi, wiem, co jest dla ludzi najważniejsze i dlatego mówię: opóźnijmy tę inwestycję o dwa czy trzy lata, jak się już skończy COVID na 100 proc., i przekażmy te pieniądze na specjalną poduszkę finansową dla tych wszystkich, którzy mogą utracić pracę; przekażmy te pieniądze na premie dla pielęgniarek, lekarzy, bo tych pieniędzy nie ma, przekażmy te pieniądze na szpitale - odpowiedział Trzaskowski.

Podkreślił też, że PiS nie realizuje tej inwestycji, natomiast służy ona wyłącznie temu, by - jak mówił - "dawać olbrzymie pieniądze swoim koleżankom i kolegom z partii". "Dzisiaj płaci się setki tysięcy złotych ludziom za to, że pilnują pustego pola czy plaży, na której leżą dwie beczki, dlatego że te inwestycje nie postępują" - przekonywał.

Trzaskowski zaznaczył, że nie jest przeciwnikiem przekopowi Mierzei Wiślanej, ale należy odłożyć go w czasie.

A później, jak wyjdziemy z kryzysu gospodarczego, jeżeli PiS będzie dalej rządził i uważał, że to jest największa priorytetowa inwestycja, to będzie mógł ją realizować - dodał.

Pytany o to, czy przekop Mierzei Wiślanej nie będzie jednak korzystny dla rozwoju gospodarczego, Trzaskowski odpowiedział, że lepsze są inwestycje infrastrukturalne, także te samorządowe, które tworzą o wiele więcej miejsc pracy.

Przekop Mierzei Wiślanej, gdzie wycina się setki, tysiące drzew, to nie jest taka inwestycja, która napędza gospodarkę - ocenił.

Pod koniec maja - w ramach budowy przekopu na Mierzei Wiślanej - rozpoczęła się budowa sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. To część dużej inwestycji, jaką jest budowa kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.

Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,8 km; ma mieć głębokość 5 m. Docelowo kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r.

nno/ wj/

+8 Broń Boże Trzaskowskiemu do władzy prezydenckiej!
Broń Boże Trzaskowskiemu do władzy prezydenckiej! Podpisałem na niego listę poparcia, ale po deklaracji, że utrąci budowę przekopu, NIE zagłosuję na niego!!!
02 czerwiec 2020 : 09:39 Pies na buraki | Zgłoś
+1 Uwaga na Trole
Uwaga Trol!!! Podobny komentarz zamieścił wcześniej
02 czerwiec 2020 : 13:28 Marki | Zgłoś
+2 Czy piłeś do mnie?
Jeśli tak, to owszem, w Twojej opinii jestem trollem, ale pamiętaj - w Twojej opinii...
02 czerwiec 2020 : 15:42 Pies na buraki | Zgłoś
-4 Zostaw Boga, zacznij myśleć
A ja jestem za przekopem i za Trzaskowskim. Trzeba mieć bardzo ograniczone spojrzenie na rzeczywistość, by nie dostrzec, o co w tej chwili toczy się w Polsce gra. Przekop przy tym to jest zwykły pikuś. A po wyborach i wybraniu Trzaskowskiego na urząd prezydenta, budowa kanalu i tak zostanie zakończona.
03 czerwiec 2020 : 08:15 Jato | Zgłoś
+1 Trzaskowski
Trzaskowski ..nasz człowiek w warszawce .
POzdrawiam
POtin
02 czerwiec 2020 : 09:48 POtin | Zgłoś
+1 !
Trzaskowski nie ma na imię Antoni.
02 czerwiec 2020 : 15:05 Czekladowy | Zgłoś
0 II
czekoladowy..czy to ty co po W-wie latałeś wysmarowany czekoladą w poszukiwaniu wrazeń ,aby podzielić sie pózniej nimi w GadzinóWce ?
Antoni...bardzo zacne imię nie nadające się dla politycznych bufonów !
Antoni nie chce nazywać sie Trzaskowski .
04 czerwiec 2020 : 20:19 POtin | Zgłoś
+11 Masakra
Cytat: "Pytany o to, czy przekop Mierzei Wiślanej nie będzie jednak korzystny dla rozwoju gospodarczego, Trzaskowski odpowiedział, że lepsze są inwestycje infrastrukturalne, także te samorządowe, które tworzą o wiele więcej miejsc pracy.". Ale właśnie budowa kanału żeglugowego to jak najbardziej JEST inwestycja infrastrukturalna.
Kolejny cytat, tym razem z encyklopedii PWN: "infrastruktura ekonomiczna - obejmuje usługi w zakresie transportu, komunikacji, energetyki, melioracji itd. (np. porty, sieć kolejowa, elektrownie, zapory wodne)". Jest to więc inwestycja infrastrukturalna w zakresie transportu wodnego.
02 czerwiec 2020 : 11:09 Ziemba | Zgłoś
-5 Kanal
Inwestycja ma to w sobie że powinna się zwrócić w miarę szybko i przynosić korzyści finansowe.. A to wyje...ne pieniądze, niszczenie pięknego krajobrazu bo jakieś pisiory nie patrząc na nic tak chcą. Utrącić tego misia
03 czerwiec 2020 : 06:23 Kojot | Zgłoś
-4 Pytanie
Mam pytania do wszystkich zwolenników przekopu Mierzei Wiślanej. Tak się dziwnie składa, że są to wyznawcy dewelopera z Żoliborza. Pytanie 1 Jakie towary i w jakiej ilości będą transportowane do i z Elbląga? Pytanie 2 Jakie będą koszty utrzymania założonej żeglowności? Pytanie 3 Jakie będą ogólne korzyści z transportu przez nowy kanał? (poza samozadowoleniem pislamistów)? Pytanie 4 Czy zwolennicy kanału zdają sobie sprawę z powolnego i nieuchronnego spłycania Zalewu? Pytanie 5 Czy dzisiejsi zwolennicy kanału zapłacą z własnej kieszeni za nietrafioną inwestycję? Na koniec dodam: nie jestem wariatem, nie jestem agentem Putina, nie jestem oszołomem ekologiem.
02 czerwiec 2020 : 12:19 zbyszek 1111 | Zgłoś
+6 Spłycony, to masz mózg do poziomu ruskiego trolla
Całe szczęście, że po-lszewia już nie wróci
02 czerwiec 2020 : 14:05 Polak | Zgłoś
-6 odpowiedż....?
Czy to jest odpowiedż na cztery konkretne pytania, Polaku ? Jeśli tak, to "spłycona do ................."
02 czerwiec 2020 : 18:25 maciek2 | Zgłoś
+1 Mądra dyskusja
Nie oczekuj od zwolenników PiS jakiejś mądrej odpowiedzi, z tym im zdecydowanie nie po drodze. To Naczelnik za nich myśli, oni już nie muszą.
03 czerwiec 2020 : 08:07 Jato | Zgłoś
+1 Odpowiedzi
1. Przeładunki i inne inf. na stronie www portu Elbląg.
2. Tor wodny do Szczecina ma dł. 67 km, z tego ponad 60 km ma głęb. 10,4 m. Modernizacja toru do 12,5 m na odcinku ok. 62 km zwiększy zanurzenie statków do ok. 11 m. - info z tego portalu. Tor wodny do Elbląga - całkowita dł. 23km (Zal. Wiślany - 10 km; rz. Elbląg – 10 km; 3 km przekop), a jego głęb. to 5 m. Docelowo ma umożliwić wpływanie jednostek o dł. do 100 m oraz do 20 m szer. Kanał Kaliningradzki ma 44 km i głęb. 9- 10,5 m. W Schwedt port śródląd. dla statków o głęb. 4 m. Opłaca się?
3. Takie jak z transportu do innych portów. Oprócz tego rozwój wszystkich przystani nadzalewowych - turystycznie i gospodarczo, nowe miejsca pracy w handlu, produkcji i usługach.
4. Zdaję sobie sprawę z powolnego i nieuchronnego spłycania Zal. Wiślanego, jak również Zal. Szczecińskiego, Wisły, Odry. Dlatego drogi wodne się utrzymuje i pogłębia.
5. Zapłacą, tylko dlaczego nazywasz tę inwestycję nietrafioną?
03 czerwiec 2020 : 22:48 Warmiak | Zgłoś
-1 jesteś
jesteś
05 czerwiec 2020 : 21:47 Innogy | Zgłoś
+5 głos ludu
Akurat jest to jedna z nielicznych trafnych decyzji tego rządu..Przekop i i ożywienie Portu w Elblągu to dobry pomysł..a traszkowskiemu mówimy nie..tak samo jak dudzie.. ..to mówi ulica
02 czerwiec 2020 : 12:41 Piotr Przemek | Zgłoś
-4 ulice
Napisz wyrażnie "Elbląskie ulice" bo np. ulice Krynicy Morskiej są chyba innego zdania.
"kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości"
OK. wpłyną ale jak wypłyną ? Rufą ( ok. 10 km) do przodu ? Macie w Elblągu miejsce na obrotnicę ?
02 czerwiec 2020 : 18:33 maciek2 | Zgłoś
+1 Racja
Trzaskowski ma troche racji, ale ta inwestycja nigdy sie nie zwroci wiec nalezy z niej zrezygnowac w ogole. Nie bedzie zadnego kanalu suskiego ani statkow morskich tam wpywajacych z ladunkiem. Militarnie bez znaczenia, rakiety z Kanlinigradu spokojnie siegaja Warszawy i Trojmiasta. Zalew to prawdziwa skarbnica dla ptakow i ryb. Nadaje sie do zeglugi plytkimi jachtami, ale po to mamy urokliwa Szkarpawe. Rewelacyjne miejsce na bojery 3-4 miesiace w roku skute lodem. Wyrzucanie 3 MLD PLN to wierutna bzdura. Nasze rzeki wymagaja regujacji i zbiornikow retencyjnych aby zapobiejac powodziom i suszom ale to nie pasuje propagandzie pislamu oraz jej rublowym trolom.
03 czerwiec 2020 : 07:39 Zeeman | Zgłoś
+4 Oswiadczenie kandydata
Gorzej bedzie jesli zaleje przekop fekaliami , praktyka z zalaniem wisly zostaje we krwi!!
03 czerwiec 2020 : 11:10 Tallboy | Zgłoś
-3 Jaki Superman
Jaki by Wisły fekaliami nie zalał. Własną piersią by zatkał rurę kanalizayjną.
03 czerwiec 2020 : 12:42 Jato | Zgłoś
+2 hamulcowy
Widać , że nie na rękę jest usamodzielnianie się naszej ojczyzny i jej rozwój . Hamulcowy chce odstąpić od inwestycji stulecia w imię czyich interesów ? To oczywiste nawet dla przedszkolaka . Rezygnacja z tej inwestycji , to na rękę krajowi wschodniemu jak i krajom zachodnim , którym nie na rękę jest coraz większa podmiotowość naszej ojczyzny . Dlatego alleluja i do przodu rządzie RP.
03 czerwiec 2020 : 11:46 zmartwiony | Zgłoś
0 jato Mazur
jato przez te wielkie plany mam bulgot w łepetynce. Niech żyje czaskowski..jedyny który wie jak i czym odżywiać wody Wisły oraz jak uratować Zalew Wiślany przed wstrętną gospodarką morską. Nie po to jego rudy guru sprzedał Katarowi ( ha ha ha ) stocznię a resztę zaorał na życzenie babci mkreli ,aby coś pływało po Zalewie...za wyjątkiem ryb i płytkich jachtów. Jedyny kanał jaki sobie życzę to połączenie Wisły z Zalewem. Tam będzie prawdziwa sławojka dla POważnej warszawki.A pro po ...Donek...dziękuję ci za wielotysięczną rzeszę wykształconych specjalistów od psiej sierści.Nie pamiętasz przypadkiem kto był właścicielem tych nauczycieli ? Czaskowski ..daj sobie luzu z tym zalewem a dokończ to czego nie zrobił guru przed ucieczką. Zlikwiduj LOT bo hałasują i oddaj kumplowi z wschodu polskie rafinerie. Mam jeszcze parę innych bardzo trafnych diagnoz gospodarczych i ekonomicznych które oddam dobre POżądliwe łapy. Jato mam wielkie wizje ..prawie jak zeeman
04 czerwiec 2020 : 20:09 jato Mazur | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9694 4.0496
EUR 4.3066 4.3936
CHF 4.5812 4.6738
GBP 5.1585 5.2627

Newsletter