Inne

Znany hiszpański żeglarz Pablo Arrarte stanie na czele polskiego teamu WindWhisper, który wystartuje w regatach The Ocean Race. Wyścig rozpocznie się 15 stycznia 2023 roku w Alicante.

Nie milkną echa znakomitej dla polskiego żeglarstwa informacji o powrocie biało-czerwonej bandery na trasę słynnych regat The Ocean Race. Po tym pozytywnym trzęsieniu ziemi, robi się jeszcze ciekawiej, ponieważ ekipa WindWhisper Racing Team odkrywa kolejne karty. Asem w jej talii ma być Pablo Arrarte, który obejmie funkcję skippera. 42-letni Hiszpan to doświadczony regatowiec, były olimpijczyk. W 2004 roku płynąc w duecie z Roberto „Chuny” Bermudezem zajął 10. miejsce w klasie Star na Igrzyskach w Atenach. Na swoim koncie ma m.in. trzy zwycięstwa w żeglarskim klasyku Sydney-Hobart. Doskonale zna specyfikę The Ocean Race, w których płynął już cztery razy. Debiutował w latach 2008-2009 jako sternik w szeregach załogi Telefónica Blue, która ukończyła regaty na trzecim miejscu. Trzy lata później znów ścigał się pod szyldem hiszpańskiego giganta telekomunikacyjnego, ale tym razem nie udało się obronić podium. Dużo lepiej było w dwóch poprzednich edycjach, w których Arrarte zajmował drugie miejsca, reprezentując holenderski Team Burnel (2014-15) oraz hiszpańską Mapfre (2017-18). W tej ostatniej kampanii, pochodzący z Santander zawodnik nazywany popularnie „Patanem”, pełnił rolę zastępcy skippera. Przyszedł czas na kolejny krok w karierze, jakim będzie samodzielne poprowadzenie załogi w The Ocean Race.

Objęcie funkcji skippera WindWhisper Racing Team to dla mnie bardzo duża szansa. Po raz pierwszy w karierze będę mógł przewodzić zespołowi w tak ważnych regatach oceanicznych. Śledziłem losy polskiego teamu w przeszłości i to, jak radzili sobie przez ostatnie lata bardzo mi się podobało. Po tygodniu treningów w Walencji wiem także, że wszyscy nasi żeglarze są głodni zwycięstwa w The Ocean Race. Jestem także pod wrażeniem zawodników z Polski – najmłodszy z nich ma 17 lat, a każdy z nich już teraz może pochwalić się dużym doświadczeniem. Kiedy cofam się do przeszłości i myślę o sobie w ich wieku, to nie przypominam sobie, abym miał odwagę wskoczyć na taką bestię, jaką jest jacht VO65, a oni czują się na niej bardzo komfortowo – powiedział skipper polskiego teamu Pablo Arrarte.

Hiszpan zdradził także jak ocenia trwające przygotowania i szanse WindWhisper Racing Team w zgłoszonej do regat stawce:

Nadchodzące The Ocean Race to będzie z pewnością bardzo ciekawy wyścig. Przed nami trzy interesujące etapy z mocnymi, konkurencyjnymi teamami na linii startu. Myślę, że WindWhisper to zespół z dużym potencjałem i najlepiej przygotowanym jachtem. Jestem bardzo szczęśliwy i czuję się bardzo komfortowo, ponieważ mamy wszystkie niezbędne narzędzia do walki i wygrania tego wyścigu. Oczywiście będzie to trudne, ponieważ wszystkie zespoły są bardzo dobre. Pewne jest jednak, że nie mogłem dołączyć do lepszego teamu, aby wziąć udział w tym wyzwaniu – podsumował.

Załoga WindWhisper pod okiem Arrarte przygotowuje się do regat w swojej bazie, w Walencji. Do rozpoczęcia czternastej edycji The Ocean Race pozostał niecały miesiąc. Wyczekiwane w żeglarskim świecie wydarzenie rozpocznie się 8 stycznia 2023 roku wyścigiem portowym w Alicante, zaś 15 stycznia jachty wystartują do pierwszego etapu z metą w Mindelo na Wyspach Zielonego Przylądka.

The Ocean Race to jeden z najbardziej znanych etapowych wyścigów oceanicznych. Rozgrywany jest co trzy-cztery lata. Pierwsza edycja odbyła się w 1973 roku pod nazwą Whitbread Round the World Race. W regatach wzięły wówczas udział dwa polskie jachty – Copernicus pod dowództwem Zygfryda Perlickiego i Otago, którym kierował Zdzisław Pieńkawa. Obu jednostkom udało się ukończyć wyścig – odpowiednio – na miejscach: jedenastym i czternastym. W latach 2001-2018 regaty nazywały się Volvo Ocean Race. Po 50 latach od premierowej edycji imprezy, polscy kibice znów będą mogli emocjonować się startem w niej biało-czerwonych.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter