Onex Peace, zbiornikowiec aframax zbudowany w Hyundai Samho Heavy Industries (HHI) dla Onex, jest pierwszym na świecie statkiem handlowym z notacją Silent-E towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.
Większość z nas wyobraża sobie, że pod wodą panuje kompletna cisza. Jednak z roku na rok w oceanach i w morzach jest coraz głośniej. Hałas powodują m.in. potężne silniki statków, generatory, śruby, ale też woda rozdzierana przez kadłub. W niektórych rejonach oceanów w celu zapobiegania zagrożeniom ze strony jednostek pływających wprowadza się nawet strefy o ograniczonej prędkości.
DNV jest pierwszym towarzystwem klasyfikacyjnym, które oferuje notację Silent-E. Gwarantuje ona, że statki nie przekraczają umiarkowanych poziomów podwodnego hałasu (underwater radiation noise), dzięki czemu minimalizują swój wpływ na życie stworzeń morskich. To także dokument wydajności akustycznej dla tych, którzy wymagają dowodu emisji hałasu dla tranzytu przez obszary wrażliwe.
Na wysoce konkurencyjnym rynku, HHI udowodniło swoją zdolność do zbudowania wysokiej jakości statku o zwiększonej wydajności paliwowej przy jednoczesnym spełnieniu przyjaznych dla środowiska norm dotyczących podwodnego hałasu - powiedział Won-Ho Joo, starszy wiceprezes wykonawczy Hyundai Heavy Industries (HHI). - Będziemy wzmacniać badania i rozwój w zakresie cichych i ekologicznych statków, aby zapewnić naszą stałą konkurencyjność.
DNV, HHI i KRISO (Korea Research Institute of Ships & Ocean Engineering) prowadzą wspólny projekt badawczy dotyczący pomiaru i oceny podwodnego hałasu. W ramach badań strony przeprowadziły pomiar i analizę podwodnego hałasu Onex Peace. Następnie DNV przyznał notację Silent-E, weryfikując tym samym, że statek spełnia wymagania certyfikacji.
Otrzymując notację, Onex i HHI pokazują, że chcą być o krok do przodu w pracy nad minimalizacją wpływu żeglugi na środowisko - powiedział Vidar Dolonen, regionalny manager DNV na Koreę and Japonię. - Staje się to coraz ważniejsze i mamy nadzieję, że przyznanie tej notacji jest kolejnym ważnym kamieniem milowym, który pomoże podwyższyć standardy w żegludze.
AL, rel (DNV)
Fot.: Anglo-Eastern; DNV
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.