W Danii już prace przy budowie podmorskiego tunelu na Morzu Bałtyckim, teraz ruszą również w Szlezwiku-Holsztynie.
Budowa stulecia, kamień milowy, katastrofa ekologiczna - na projekt tunelu pod cieśniną Bełt Fehmarn powstało już wiele różnych określeń. Wkrótce mają ruszyć prace przy budowie jednego z największych projektów infrastrukturalnych w Europie po stronie niemieckiej, powiedziała Denise Juchem ze spółki projektowej Femern A/S.
W dniu 3 listopada Federalny Sąd Administracyjny oddalił wszystkie pozwy sądowe złożone przeciwko budowie kontrowersyjnej trasy łączącej Niemcy z Danią. Rozpoczęcie prac drążeniowych pod właściwy tunel zaplanowano na lato 2021 roku. Ekolodzy nie zgadzają się jednak z orzeczeniem Federalnego Sądu Administracyjnego. Mając na uwadze ochronę klimatu uważają te plany za anachroniczne i rozważają złożenie pozwu do Federalnego Trybunału Konstytucyjnego.
Z drugiej strony w Danii, gdzie pozwolenie na budowę wydano już w 2015 roku, budowa tunelu jest już w toku.
"Od połowy czerwca w Rødbyhavn trwa realizacja pirsów dla portu roboczego, a prace wykopaliskowe pod port i drogę dojazdową także już się rozpoczęły», powiedziała Juchem."
Zgodnie z zalożeniami liczący prawie 18 kilometrów tunel drogowo-kolejowy połączy niemiecką wyspę Fehmarn na Morzu Bałtyckim z duńską wyspą Lolland w 2029 roku. Jak podaje spółka Fermen A/S, gotowy tunel przyczyni się w przyszłości do skrócenia czasu podróży z Hamburga do Kopenhagi z obecnie pięciu godzin do niespełna trzech godzin.
z mediów (dpa, deutschland.de)
Fot., video: Femern A/S
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.