W regatach St. Maarten Heineken Regatta, które 28 lutego rozpoczną się na Karaibach, wystartuje załoga jachtu I love Poland . Ale to niejedyny polski akcent w tym wyścigu.
Poza jednostką dowodzoną przez kpt. Jarosława Kaczorowskiego, ścigać będą się: Sailing Poland ze skiperem Maciejem Marczewskim, załoga jachtu Phan z Przemysławem Tarnackim, R-Six Team z Robertem Janeckim, Sea Otter 2 z Janem Worwagiem i Varsovie Tomasza Ulatowskiego.
Szczególną uwagę przyciąga w tym roku udział ekipy I love Poland. Przede wszystkim dlatego, że to pierwsze oceaniczne regaty załogi Kaczorowskiego na tej jednostce. Jacht pływa pod auspicjami Polskiej Fundacji Narodowej.
Czytaj także: Żeglarze będą szkolić się na jachcie I love Poland [VIDEO]
– Celem projektu zakrojonego na kilka lat jest wyszkolenie profesjonalnej polskiej załogi, mogącej stanąć na starcie najważniejszych regat pełnomorskich na całym świecie, by konkurować z najlepszymi załogami – wyjaśniał, podczas uroczystej prezentacji jachtu jesienią ubiegłego roku, prezes PFN Filip Rdesiński. – Równocześnie chcemy promować Polskę w portach świata jako kraj nowoczesny, który warto kochać. Będziemy tam organizować imprezy promujące nasz kraj, pikniki, spotkania i konferencje.
Drugi powód zainteresowania startem polskiej załogi jest taki, że I love Poland (pod nazwą „SFS”), dowodzony przez skippera Lionela Peana i pod francuską banderą, uzyskał w 2017 rekord okrążenia wyspy St. Maarten w klasyfikacji jednokadłubowców (2 godziny, 10 minut i 37 sekund). Jacht wygrał regaty w swojej kategorii. Drugie miejsce zajęli Polacy – załoga Przemysława Tarnackiego na jachcie Ambersail.
Poza Kaczorowskim w teamie I love Poland startującej w Haineken Regatta znaleźli się Grzegorz „Tom” Baranowski i Zbigniew Gutek Gutkowski. Pozostali członkowie to byli zawodnicy klas olimpijskich, którzy rozpoczynają nowy etap kariery żeglarskiej, startując w wyścigach morskich.
Żeglarski.info / Dariusz Olejniczak
Fot.: Polska Fundacja Narodowa / Twitter
Do budowy kadłuba jachtu #ILOVEPOLAND użyto włókna węglowe, kevlar i stopy metali lekkich czyli materiałów stosowanych w przemyśle lotniczym i kosmicznym, uzyskano jednocześnie lekkość i wytrzymałość. Konstrukcję stworzyli specjaliści z dziedziny hydrodynamiki i aerodynamiki. pic.twitter.com/1mAVvlxwIJ
— Fundacja_PFN ???????? (@Fundacja_PFN) 30 września 2018