Polski Klaster Morski w 2013 i 2014 r. był aktywny w następujących obszarach:
1) na polu krajowym
a) uczestniczył w konsultacjach społecznych dokumentu „Polityka morska Rzeczypospolitej Polskiej do roku 2020”,
b) zorganizował debatę praktyków i naukowców nt. polityki morskiej państwa,
c) uruchomił i prowadzi podstronę internetową poświęconą polityce morskiej Rzeczypospolitej Polskiej,
d) opracowała założenia i zaproponował Pomorskiemu Urzędowi Marszałkowskiemu wygenerowanie projektu BALT-ORIENT, korytarza transportowego łączącego Region Morza Bałtyckiego, poprzez porty polskie, z Europą Centralną i Wschodnią aż do portów Morza Czarnego i Egejskiego,
e) zorganizował debatę praktyków i naukowców i prowadzi podstronę internetową dot. Port Community System,
f) popularyzuje działalność polskich przemysłów morskich i „Polski Morskiej” na forum krajowym poprzez prezentacje i artykuły na łamach portalu Polski Klaster Morski, profesjonalnych portali internetowych (gospodarkamorska.pl; portalmorski.pl i in.) oraz czasopism: „Transfer Wiedzy”, „Polska Gazeta Transportowa”, „The Warsaw Voice”, „Logistyka”, „Transport i Komunikacja” i w mediach lokalnych.
g) Włączył się w działalność „Porozumienia samorządowego dla korytarza Bałtyk-Adriatyk”,
h) popularyzował polską gospodarkę morską na konferencjach, seminariach i warsztatach, uczestniczył w I Kongresie Morskim w Szczecinie,
i) Dla kół naukowych Uczelni Pomorza prowadzone są seminaria i spotkania z przedsiębiorcami z gospodarki morskiej.
2) W projektach międzynarodowych:
a) klaster uczestniczy w Bothnian Green Logistic Corridor, opracował wytyczne w zakresie rozwoju klastrów w Regionie Morza Bałtyckiego, współorganizował konferencje, warsztaty i seminaria;
b) w projekcie StarDust; wygenerował nowe projekty dotyczące współpracy w Regionie Morza Bałtyckiego, uruchomił inicjatywę sieci klastrów w Regionie Morza Bałtyckiego, współorganizował konferencje, warsztaty i seminaria;
3) W Unii Europejskiej
a) jest aktywnym członkiem European Network of Maritime Clusters,
b) uczestniczył w Europejskim Dniu Morza 2013 r.
c) uczestniczył aktywnie w konferencjach międzynarodowych (Transport Week, Baltexpo, Intermodal 2013 w Hamburgu),
d) Uruchomił podstronę internetową poświęconą prawu morskiemu,
e) Organizatorzy EUROPEAN MARITIME DAY 2014 przy KOMISJI EUROPEJSKIEJ wybrali propozycję Polskiego Klastra Morskiego i AKADEMII MORSKIEJ W GDYNI przygotowania i poprowadzenia panelu pt. maritime clusters with a focus on training and education, którą będziemy prowadzić wraz z University of Rostock (najstarsza uczelnia nad Bałtykiem, z dziewięcioma wydziałami, 15.000 studentów i 5.000 pracownikami) oraz European Nautical Platform (is a ‘virtual organisation’ of five independent organisations; CESMA, EMPA, ETA, EBA and EHMC).
4) na polu lokalnym (Pomorze):
a) Współpracuje z polskimi klastrami morskimi, logistycznymi i rzecznymi,
b) (porty morskie) – włączył się we wdrożenie PCS w polskich portach w celu zwiększenia ich konkurencyjności na rynku międzynarodowym
c) Współdziała z Urzędem Marszałkowskim, Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną i Bałtyckim Parkiem Nowych Technologii, InnoBaltica Spółka z o.o. oraz Instytutem Badań nad Gospodarką Rynkową, Akademią Morską w Gdyni nad wykreowanie morskich innowacyjnych specjalizacji Pomorza.
d) ustalono, że podjęte zostaną działania w celu uruchomienia inteligentnych specjalizacji na bazie Bałtyckiego Portu Nowych Technologii i Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Między innymi analizowano rozwinięcie takich inteligentnych specjalizacji jak:
i) systemy offshore,
ii) ekologiczne jednostki pływające,
iii) logistyka i system „jednego okna” w porcie
iv) inteligentne systemy energetyczne.
v) system kształcenia dla inteligentnych specjalizacji.
Dalsze prace będą prowadzone wspólnie z firmami działającymi w PSSE i BPNT.
Klaster Morski
