Unity Line - Skania

Powrót

Armatorzy

20 zdjęć

Zakupiony w marcu 2008 r. przez Polską Żeglugę Morską/UnityLine prom pasażersko – samochodowy Skania (ex. Superfast I) podczas przebudowy w Gdańskiej Stoczni “Remontowa”, sierpień 2008r.

(Nr IMO 9086588. Rok budowy 1995, stocznia Schichau Seebeckswerft, Bremerhaven, Niemcy. Długość 173,70 m, szerokość 24,00 m, zanużenie 6,41 m, prędkość maksymalna 27,9 węzła. GT/ NT/ DWT. 23663/ 8870/ 5717.
Cztery silniki diesla Wärtsilä Sulzer 12VZA40S o łącznej mocy 34550 kW. Pojemność: 1400 pasażerów, 686 miejsc w kabinach. Pokłady ładunkowe o długości linii 1850 m i pojemności 830 samochodów osobowych. Dane z maja 2008r.)

Prom przypłynął do Polski z Włoch od poprzedniego właściciela w maju 2008 r., najpierw w Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” przeszedł remont konserwacyjno - dokowy połączony z instalacją trzeciego steru strumieniowego „na dziobie” wraz z tunelem wyrównawczym. W lipcu 2008 r. prom został skierowany do Gdańskiej Stoczni „Remontowa”, gdzie w części rufowej kadłuba zostały dobudowane nowe pomieszczenia hotelowo – gastronomiczne. Uroczysty chrzest promu w barwach nowego armatora odbędzie się 28 sierpnia 2008 r. przy Wałach Chrobrego w Szczecinie. 1 września 2008 r. prom rozpocznie regularne rejsy na trasie Świnoujście – Ystad – Świnoujście.