City of St. Petersburg w Gdańsku
Porty
8 zdjęć
Do portu gdańskiego wpłynął nowatorski samochodowiec o niezwykłej architekturze, który zdążył zdobyć rozgłos w Europie i na świecie nie tylko w morskiej prasie fachowej, lecz również w mediach motoryzacyjnych, ekologicznych i głównego nurtu.
Przekazany do eksploatacji formalnie zaledwie w grudniu ubiegłego roku City of St. Petersburg, zdobył sławę z dwóch powodów: ze względu na wygląd i łączące się z nim zalety techniczno-eksploatacyjne oraz za sprawą ładunku, jaki przywiózł w swej pierwszej podróży z Dalekiego Wschodu do Europy.
City of St. Petersburg - dane
wodowanie - 11.09.2010
wprowadzenie do eksploatacji - 22.12.2010
stocznia - Kyokuyo Zosen K.K., Chofu, Japonia
operator i armator zarządzający - Nissan Motor Car Carrier, Japonia
armator zarejestrowany - Fair Wind Navigation SA, Panama
armator - właściciel - Mizuho Sangyo Co Ltd, Japonia
bandera - Panama
długość całkowita - 139,98 m
długość między pionami - 131,00 m
szerokość - 22,40 m
wysokość boczna - 24,45 m
zanurzenie - 6,50 m
tonaż pojemnościowy brutto - 21 143
nośność - 5000 t
tonaż skompensowany (CGT) - 15 985
ładowność - 2000 samochodów standardowych
liczba pokładów: 8, w tym jeden składany (podnoszony)
jedna rampa zewnętrzna o wymiarach: 16,30 m na 5,00 m (DOR 30 t)
jedna rampa zewnętrzna o wymiarach: 15,90 m na 7,00 m (DOR 75 t)
miejsc dla załogi - 24
łączna moc napędu głównego - 12 000 kW (16 316 KM)
napęd główny: dwa silniki napędu głównego (6-cylindrowe MaK 6M43C) napędzające przez przekładnię redukcyjną (dwa wejścia / jedno wyjście) jedną śrubę nastawną
prędkość eksploatacyjna - 16,9 / 18.50 węzła (wartości według różnych źródeł)
prędkość maksymalna - ok. 21,22 węzła
ster strumieniowy dziobowy - 1300 kW (1767 KM)