Jak wcześniej informowaliśmy - eko-ekstremiści z organizacji Greenpeace wtargnęli wczoraj na zamknięty teren portu w Sheerness i na podchodzący do niego samochodowiec Elbe Highway. Dzisiaj około godz. 17. statek zacumował w terminalu. Również dzisiaj aresztowano pięciu aktywistów kontrowersyjnej organizacji.
Samochodowiec Elbe Highway dzisiaj - w piątek, 22 września, około godz. 17:00 naszego czasu, zacumował przy terminalu w Sheerness. W manewrach asystowała motorówka Kapitanatu Portu. Na razie nie wiemy, czy wejście statku do portu obyło się już bez problemów stwarzanych przez aktywistów "ekologicznych" i czy rozpoczął się rozładunek samochodów ze statku.
Czytaj także: Greenpeace zakłóca eksploatację statku z polską załogą i pracę portu w Anglii
W Sheerness aresztowano kilka osób uczestniczących w proteście Greenpeace mającym na celu wymuszenie wstrzymania importu samochodów z silnikami Diesel'a do Wielkiej Brytanii.
Dwóch mężczyzn i jedną kobietę zatrzymano w porcie Sheerness jeszcze w czwartek. Były to osoby, które wtargnęły na teren portu i brały udział w - jak to określał Greenpeace - "kofinskowaniu" kluczyków z setek samochodów stojących na placu terminalu. Policja hrabstwa Kent ujawniła, że dwie dalsze kobiety zostały aresztowane w piątek, pod zarzutem "poważnego wtargnięcia" (aggravated trespass). Zatrzymani trafili przejściowo do aresztu. Jak ujawnił Volkswagen kluczyki do samochodów odzyskano.
Ponadto w czwartek policja aresztowała 51-letniego mężczyznę z Epsom w hrabstwie Surrey, podejrzanego o "poważne wtargnięcie".
Natomiast 36-letnia kobieta ze Stoke Newington w Londynie i 46-letni mężczyzna z Cleveley w hrabstwie Oxfordshire, zostali zatrzymani na podstawie przepisów ustawy Merchant Shipping Act 1995 pod zarzutem wtargnięcia na statek. Ta trójka została zwolniona za kaucją do 19 października.
Volkswagen, za pośrednictwem rzecznika, poinformował, że na statku znajdowały się różne modele samochodów koncernu, w tym z napędem benzynowym i hybrydowym, a "diesel'e" na pokładzie Elbe Highway spełniają wyśrubowane normy Euro-6.
PBS
Fot.: Greenpeace