Stocznie, Statki

19 lutego Stocznia Marynarki Wojennej S.A. zawarła umowę z Komendą Portu Wojennego Gdynia na „Naprawę dokową OP 291 wraz z zakupem baterii akumulatorowej”.

Remont będzie realizowany od 02.06.2014 r. do 30.03.2015 r. W ramach naprawy stocznia przeprowadzi wymianę baterii akumulatorowej. Bateria akumulatorowa na OP 291 jest podstawowym elementem układu napędowego okrętu.

W ramach remontu zostanie przeprowadzone wyokrętowanie do tej pory eksploatowanego kompletu baterii, następnie nowe akumulatory wraz z elementami systemów obsługujących i współpracujących będą zaokrętowane i włączone do eksploatacji. Czynności związane z montażem zestawu nowej baterii wymagają bardzo dużej precyzji, dokładności i zachowania szczególnych wymogów bezpieczeństwa. Stocznia Marynarki Wojennej S.A. jako jedyna ze stoczni przeprowadzała dotychczas proces wymiany baterii akumulatorowych na okrętach podwodnych MW RP, posiada konieczne w tym procesie doświadczenie i opracowane technologie.

Obecnie stocznia realizuje również umowę na OP 291 w zakresie naprawy uzbrojeniai sprzętu broni podwodnej. Natomiast w styczniu br. zakończono „Naprawę okrętu ORP Orzeł w zakresie naprawy zbiorników balastowych wraz z regulacją windy kotwicznej oraz naprawy przetwornic ogólnookrętowych PO-20-50 i PO-20-400”.

Stocznia Marynarki Wojennej / Fot. Jan Szurgot

1 1 1 1
+6 litości!
Zaokrętować / wyokrętować można członka załogi, pasażera, ... psa i ewentualnie jeszcze konia! Istotą zaokrętowania / wyokrętowania m.innymi jest wpisanie/skreślenie do/z listy załogi statku. Baterie się załadowuje i montuje / demontuje i rozładowuje.
Szanownego Autora, może co najwyżej tłumaczyć fakt, że nigdy nie był zaokrętowanym!
01 marzec 2014 : 12:36 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8744 3.9526
EUR 4.2368 4.3224
CHF 4.5301 4.6217
GBP 4.9548 5.0548